علامت هشدار دهنده ی روشن شدن چراغ گیربکس

دلایل روشن شدن چراغ گیربکس

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد

گیربکس مهم ترین و گران ترین قطعه خودرو است که اگر دچار مشکل شود چراغ آن روشن میشود که باید برای  بررسی آن را به تعمیرگیربکس اتوماتیک ببرید.

گیربکس چیست و چه کاربردی دارد؟

گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده‌ خودرو است. قطعات گیربکس از دو بخش مجزا تشکیل شده اند. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اهمیت این بخش از این جهت است که هر موتوری قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور است. اما از طریق گیربکس می‌توان بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه رسید. گیربکس در کنار این وظیفه‌ مهم کارهای دیگری با درجه اهمیت متفاوت نیز انجام می‌دهد.

علائم روشن شدن چراغ گیربکس:

7 علت روشن شدن چراغ گیربکس که در موارد زیر اشاره شده است می‌پردازیم:

انتقال بیش از حد قدرت چراغ گیربکس:

گرم شدن بیش از حد انتقال قدرت چراغ گیربکس یکی از شایعترین علت ایجاد نور انتقال قدرت چراغ گیربکس دهنده است. علت اصلی وضعیت گرم شدن بیش از حد می تواند از یک کولر انتقال قدرت چراغ گیربکس مسدود شده تا یک مشکل انتقال قدرت چراغ گیربکس داخلی باشد. برخی از عادت های رانندگی مانند یدک کشیدن باری که برای وسیله نقلیه شما خیلی  سنگین است نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد انتقال قدرت چراغ گیربکس شود.

سطح مایع انتقال قدرت پایین گیربکس:

سطح مایعات پایین میتواند انواع مشکلات عملکرد انتقال قدرت چراغ گیربکس را ایجاد کند که در نهایت می تواند منجر به آسیب داخلی شود. سیستم ممکن است عملکرد غیر عادی خودرو را در نتیجه تشخیص داده و باعث روشن شدن چراغ گیربکس می شود.

علائم روشن شدن چراغ گیربکس

نقض در انتقال قدرت داخلی گیربکس:

گیربکس های اتوماتیک مجموعه های پیچیده ای با بسیاری از اجزای داخلی هستند به عنوان مثال ، بسته های کلاچ ، مجموعه دنده های سیاره ای و غیره. در صورت خرابی یک یا چند مورد از آنها ، سیستم ممکن است عملکرد غیر عادی خودرو را تشخیص داده و چراغ هشدار انتقال قدرت چراغ گیربکس را روشن کند.

نگه داشتن تعویض دنده:

چراغ هشدار انتقال قدرت چراغ گیربکس همیشه به این معنی نیست که در سیستم انتقال قدرت چراغ گیربکس قدرت مشکلی وجود دارد.

مشکلات بدنه ی شیر:

گیربکس های اتوماتیک سنتی و گیربکس متغیر بیشتر دارای بدنه سوپاپ هستند. بدنه ی سوپاپ شامل مجموعه ای از معابر است که جریان سیال را از طریق سوپاپ ها به قسمتهای مختلف انتقال قدرت چراغ گیربکس هدایت می‌کند. بدنه های دریچه مدرن اغلب حاوی ماژول کنترل انتقال قدرت چراغ گیربکس و سایر وسایل الکترونیکی دیگر نیز هستند.. 

مسائل مربوط به مبدل گشتار:

در بیشتر طراحی های گیربکس اتوماتیک از مبدل گشتاور استفاده می شود. مبدل گشتاور به عنوان مایع عمل می کند. دستگاه کوپلینگ بین موتور و گیربکس. یک کلاچ قفل شونده در داخل مبدل ، یک اتصال مکانیکی بین موتور و گیربکس را تحت شرایط خاص فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

اگر شما هم علاقه مند به مطالب نحوه هل دادن ماشین اتومات را داشته باشید.

مشکلات الکترونیکی و کنترل های رایانه ای:

مانند اکثر قسمت های دیگر اتومبیل های مدرن ، انتقال قدرت چراغ گیربکس نیرو توسط یک ماژول کنترل مدیریت می شود که اطلاعات خود را از حسگرهای مختلف می گیرد. ماژول از طریق شبکه داده با سایر ماژول ها ارتباط برقرار می کند.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *