نحوه هل دادن ماشین

نحوه هل دادن ماشین اتومات

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد

زمانی که هیچ روشی برای روشن کردن یک خودرو کارساز نباشد، هل دادن می‌تواند یک آپشن خوب برای روشن کردن خودرو محسوب شود. البته قبل از این کار باید دلیل روشن نشدن ماشین را بررسی نمود.

مراحل انجام نحوه هل دادن ماشین اتومات

7 مراحله ای که باید برای هل دادن ماشین اتومات اقدام کرد به شرح زیر :

1.سوییچ را باز کنید

روی صندلی راننده بنشینید و سوئیچ را باز کنید. اگر سوییچ باز نشده باشد و کلاچ درگیر شود، از آن جایی که هیچ سوختی توسط پمپ سوخت خودرو به موتور ارسال نمی‌شود، موتور روشن نخواهد شد

2.ترمز دستی را آزاد کنید

3.دسته دنده گیربکس دستی خودرو را در دنده ۲ قرار دهید.

اگر خودرو در یک شیب قرار دارد، ممکن است ترمز دستی را بالا کشیده، دسته دنده را در دنده قرار داده یا هر دوی این کارها را انجام داده باشید. پای خود را روی پدال ترمز قرار داده و ترمز دستی را آزاد کنید.

هل دادن ماشین اتومات

شما این کار را با دنده‌های دیگر هم می‌توانید انجام بدهید، ولی زمانی که بعداً کلاچ را رها می‌کنید، دنده دو بهترین و نرم‌ ترین پرفورمنس را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مطلب مفید

برای آشنایی با اجزای گیربکس اتوماتیک مطالعه کنید.

4.پدال کلاچ را تا ته فشار دهید

 در این لحظه، تنها چیزی که خودروی شما را سر جای خود نگه داشته پدال ترمز است، از این رو حتماً تا لحظه‌ای که آماده حرکت نشده‌اید پای خود را روی پدال ترمز نگاه دارید.

5. پدال ترمز را رها کنید

 از آن جایی که خودرو در سرازیری قرار دارد، زمانی که پدال ترمز را رها خودرو شروع به حرکت خواهد کرد.

6. کلاچ را رها کنید

 به محض این که خودرو سرعت گرفت، به آرامی پدال کلاچ را رها کنید.صدای موتور را خواهید شنید که تلاش می‌کند روشن شود و احساس خواهید کرد که خودرو می‌خواهد سرعت خود را کم‌تر کند. پس از چند ثانیه، موتور روشن خواهد شد.

آیا گیربکس اتوماتیک هم میتوان هل داد؟

بله میتوان هل داد فقط خودرو اتوماتیک با دنده ی روش های خاص خودشان را دارند. خودروهایی که دنده دستی دارند به راحتی با هل دادن روشن می‌شوند، می‌توان این کار را برای خودروهای اتوماتیک نیز انجام داد. در صورتی که هیچ وقت نباید حین هل دادن، ماشین اتوماتیک خود را روشن نمایید؛ زیرا این کار می‌تواند باعث آسیب رسیدن به گیربکس شود و در نهایت به تعمیر گیربکس اتوماتیک اساسی نیاز پیدا کند. با این تفسیر بهترین کار این است که هیچ وقت خودروی اتوماتیک را با هل دادن روشن نکنید.

 در واقع اطلاعات و روش‌هایی که برای ماشین‌های دنده‌ای استفاده می‌شود، برای خودروهای اتومات کاربردی ندارند و در صورت استفاده از آن‌ها ممکن است گیربکس آسیب ببیند.

یکی از مواردی که می‌تواند به گیربکس فشار وارد کند و باعث آسیب دیدن آن شود این است که در حال حرکت، دنده عوض کنید. بهتر است در ماشین‌های اتومات زمانی که باید عقب و جلوهای متوالی داشته باشید، هنگام تعویض دنده خودرو کاملا متوقف شود و بعد از آن حالت دنده ازD به R یا برعکس تغییر پیدا کند.

نظرات کاربران

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *