گیربکس اتوماتیک

افزایش طول عمر یک گیربکس اتوماتیک

آنچه در این مقاله مطالعه خواهید کرد

رانندگی با خودروهای اتومات واقعا راحت و لذت بخش است. یادگیری نکاتی راجب پیشگیری از خرابی گیربکس و روش‌های با افزایش طول عمر گیربکس این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید برای مدت طولانی‌تری از این لذت بهره‌ ببرید. که در این مقاله به شما گفته است که چیکار کنیم طول عمر گیربکس افزایش یابد با ما همراه باشید.

گیربکس چیست و چه کاربردی دارد؟

گشتاور تولیدی توسط موتور باید متناسب با نیاز خودرو به چرخ ها منتقل شود. وظیفه‌ کنترل و تنظیم این قدرت با گیربکس یا جعبه دنده‌ خودرو است. درواقع گیربکس به راننده اجازه می دهد تا خودرو را با سرعت‌های مختلف در شرایط متفاوت کنترل کند. اهمیت این بخش از این جهت است که هر موتوری قادر به تولید میزان مشخصی از توان و گشتاور است.

افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک
نمونه ی از دنده اتوماتیک

چگونه میتوانیم طول عمر گیربکس را افزایش دهیم؟

چند عامل است که اگر رعایت کنیم طول عمر گیربکس خودرومان افزایش میابد که در موارد زیر به شما گفته شده است میپردازیم:

روغن کاری منظم گیربکس

روغن گیربکس به خنک کاری و روان  کاری کمک می کند و نیرو و فشار را منتقل می کند.بنابراین یک راه مطمئن برای افزایش عمر گیربکس بررسی منظم مایعات آن است.

گیربکس ممکن است با کهنه شدن حاوی ناخالصی ها شود، هنگامی روغن گیربکس یا مایعات آن کهنه شود می تواند مشکلات رایجی را به همراه بیاورد، مثل گرمای بیش از حد. خب اگر زمان مناسب برای پر کردن یا تعویض کامل مایع را بدانید، می توان از گرمای بیش از حد جلوگیری کرد.

سرویس به موقع

بهتر است سرویس های دوره ای گیربکس را جدی بگیرید. زمانی که در زمان مناسب روغن گیربکس تعویض یا سریز شود. بسیار بهتر و کم خرج تر از زمانی است که به گیربکس آسیب بزند و مجبور به تعمیر گیربکس خود شوید.بهترین راه این است که گیربکس را هر دو سال یا همان 30000مایل سرویس کنید. در این خصوص می توانید به گیربکس چی اعتماد کنید

سیستم خنک کننده

وظیفه رادیاتور ماشین خنک کردن موتور است، زیرا گرما می تواند آسیب زیادی به گیربکس وارد کند.خب بهتر است این رادیاتور را هر چند وقت یکبار بررسی کنید زیرا ممکن است سطح عملکرد آن با گذشت زمان کاهش یابد. به همین دلیل توصیه میشود هر دوسال یک بار آن را تعمیر کنید.

تعمیرات رادیاتور شامل(بازرسی سطوح مایع خنک کننده، تعویض صدیخ و بازرسی شلینگ ها و تسمه ها) می باشد و سایر بررسی ها میتوان به آزمایش فشار درپوش رادیاتور و بررسی ترموستات آن اشاره نمود.

مطالب مفید:

اگر شما هم علاقه مند به مطالب اجزای گیربکس اتوماتیک داشته باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *